۱۳۹۰ فروردین ۴, پنجشنبه

به جنبش نان و آزادی بپیوندید

جنبش سبز از برجای ماندن جمهوری اسلامی دفاع می‌کند که تمام دوران موجودیت‌اش به غیر از دیکتاتوری و اختناق، نابرابری، ستم و تبعیض، فقر، گرسنگی و بیکاری نتیجه‌ای برای مردم ایران نداشته است. جنبش امروز ما، جنبش نان و آزادی، جنبش نفی جمهوری اسلامی است. برای
١- برانداختن جمهوری اسلامی
٢- جدائی کامل دین از دولت و نظام آموزشی کشور
٣- برقراری آزادی‌های سیاسی
٤- آزادی تمامی زندانیان سیاسی
٥- برابری حقوق سیاسی و اجتماعی زن و مرد، لغو حجاب اجباری
٦- برابری ملیت‌های ساکن ایران و خودمختاری منطقه‌ای برای  مناطقی با ترکیب ملی ویژه
٧- افزایش حداقل دستمزد کارگران به بالای خط فقر، پرداخت بیمه بیکاری به تمامی بیکاران، آزادی تشکل و اعتصاب
٨- برقراری یک نظام جامع تامین اجتماعی از تولد تا پایان عمر

به جنبش نان و آزادی بپیوندید و با سازماندهی شبکه‌های اجتماعی، مبارزه را زیر پرچم جنبش نان و آزادی، سازمان دهید. 

از صفحه فیس بوک "جنبش نان و آزادی" دیدن کنید: "نان و آزادی" (Nan Wa Azadi)
آدرس ما در فیس بوک:
آدرسهای ای- میل جنبش نان و آزادی:    

.

۱۴ نظر:

  1. جنبش نان آزادی؟ من نفهمیدم حالا چرا نان آزادی. یک کمی توضیح بدید ممنون می شم.
    فرزانه

    پاسخحذف
  2. من فقط برای حقوق مساوی زنان با مردان فعالیت می کنم. یعنی این چنبش به زنان کاری نداره؟ پس جنبش زنان چی می شه؟
    ساناز

    پاسخحذف
  3. برابری حقوق اجتماعی و سیاسی زن و مرد مهم ترین خواست زنان است که در بیانه آمده است
    مهرداد

    پاسخحذف
  4. فرزانه و ساناز گرامی، چارچوب و قاب یک جنبش سراسری باید آنقدر فضا داشته باشد تا جنبش های اجتماعی مثل زنان، کارگری، انشجوییو ...در آن جا بگیرند. ازادی های سیاسی و جدایی دین از دولت قابی هستند که فضا برای طرح خواسته های کامل زنان را مطرح می کند. در عین حال مفادی چون آزادی کلیه زندانیان و تامین اجتماعی هم از جمله مواردی هستند که هم در مورد ز زنان و هم مردان صادق اند. به هر رو در کشوری مثل ایرن، جنبش های اجتماعی هم باید خواسته های مستقل خود را تعریف و بازگو کنند و هم زمانی که در کنار جنبشش های دیگر
    قرار می گیرند، شعار عمومی تر هم داشته باشند.
    یک جنبش پیشرو و دمکراتیک از همراهی با جنبش های زنان ، کارگری و دانشچویی و ... تقویت می شود.
    فرضا اگر در این بیانیه صحبتی از جدایی دین از دولت نشده بود قطعا فضا و عرصه برای جنبش زنان آنقدر تنگ می شد که جایی در آن پیدا نمی کردند. مثل جنبش سبز که از جمهوری اسلامی دفاع می کنه و به این ترتیب عملا جایی برای خواسته های زنان نمی گذارد. به هر حال جنبش زنان هم به تنهایی نمی تونه تغییر اجتماعی به وجود بیاره. باید به جنبش های دیگه گره بخوره. اگر نان و آزادی متحقق بشه زنان بیشترین بهره را از آن می برند

    پاسخحذف
  5. اگر به جای "خودمختاری"، "حق تعیین سرنوشت" می آمد، میتوانستم با شما همکاری کنم.

    پاسخحذف
  6. بینا گرامی، البته من این بندها را ننوشتم و من هم مثل شما اینجا خواندم. ولی به هر حال علاقه مند شدم. فقط شما که سوال را مطرح کردید، کمی گیج شدم. می شه بگید فرق این دو که گفتید چیه؟
    ساناز

    پاسخحذف
  7. سلام راستش من فکر میکنم این جنبشی که شما ازش صحبت می کنید و نان و آزادی می نامید تلاشی است برای نجات همان جنبش سبز. منتها این دفعه می خواد پای منتقدین سبز و ملیت ها و اقشاری رو که به سبز نپیوستند را هم به میان بکشه. و یک کمی رادیکال ترش کنه.

    پاسخحذف
  8. مهران، اما تا جایی که من فهمیدم این جنبش نان آزادی اتفاقا مرزبندی جدی و مشخص با جنبش سبز داره. در ضمن فکر می کنم این خواسته هایی که اینجا مطرح شده خواسته های حداقل مردم هستند و مسلما برای رادیکال شدن جا داره. این جنبش خود شماست. بیایید و رادیکال ترش کنید. اگه این حداقل ها را قبول دارید. در ضمن می تونیم مشخص تر با توجه به خواسته های مطرح شده بحث کنیم که چرا شما این نظر را دارید و من این نظر را
    . ممنون از کامنت

    پاسخحذف
  9. من فکر می کنم این جنبش به اندازه کافی فاصله خود را از سبزها حفظ کرده است. اما هنوز این بندها باید روشن شوند. مثلا منظور از "برقراری آزادی های سیاسی"، آزادی بدون قید و شرط اندیشه، بیان و قلم " برای تمام تفکرات است یا مثل سبزها فقط گرایش و تفکراتی خاصی هستند که در چند سال اخیر، برایشان محدودیتهایی به وجود آمده و فریاد وا مصیبتا سر داده اند. گویا در عرض این سی سال آزادی های سیاسی در ایران برقرار بوده است. البته خوب بگذریم حق دارند که در مورد قبل از آن هم سکوت کنند، چون خودشان از دست اندرکاران و مجریان و آمرانی بودند که آزادی های سیاسی را از مردم گرفتند.

    پاسخحذف
  10. مهران جنبش سبز خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی نیست و مدام فریاد می زند که خواهان حفظ نظام است. ضمنا موسوی گفته رنگ سبزش نشانه اسلام است. در بیانیه جنبشش نان و ازادی که هم سرنگونی را طرح کرده و هم جدایی دین از دولت. کدوم جنبش سبزی این شعارها را داده؟؟

    پاسخحذف
  11. از جنبش نان و آزادی دفاع خواهم کرد و معتقدم جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد

    پاسخحذف
  12. دوستان گرامی لطفن به من بگویید چگونه به شما کمک کنم من هم یک وبلاگ نویسم در وردپرس شاید بتوانم کمک کنم لطفن با من در تماس باشید
    www.pariqadami.wordpress.com

    پاسخحذف
  13. دوست عزیز درود و سپاسگزار از همکاری شما
    وظیفه ای که اکنون در برابر همه ما قرار دارد تبلیغ منشور جنبش به هر وسیله ممکن است. این منشور را برای سایت ها، وبلاگ ها و آدرس های ای-میل ارسال کنید و از هر دوست وآشنائی بخواهید از آن حمایت کنند.پیروز باشید

    پاسخحذف
  14. یک شعار برای اول ماه مه

    نان گران
    برق گران
    گاز گران
    بپا بپا کارگران زحمتکشان

    پاسخحذف